درباره وبلاگ

عشق یعنی اشک توبه در قنوت خواندنش با نام غفار الذنوب عشق یعنی چشمها هم در رکوع شرمگین از نام ستار العیوب عشق یعنی سر سجود و دل سجود ذکر یا رب یا رب از عمق وجود . . . ----------------------------------- یارب ز تو دل به هرکه بستم توبه بی یاد تو هرکجا نشستم توبه صدبار شکستم و ببستم توبه زین توبه که صدبار شکستم توبه ----------------------------------- به شهرعاشقانه ی ماخوش اومدین ماسعی می کنیم بهترین مطالب رو ازخدا.ازآرامش.ازعاشقی براتون بزاریم ممنون ازخوبیتون
آخرین مطالب
نويسندگان
شهرعاشقی
هرچی دل تنگت بخواد
یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:38 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Cumin Seed

نام علمی     ‍Cuminum cyminum

کلیات گیاه شناسی

 

زیره گیاهی است یکساله کوچک و علفی که ارتفاع آن 60 سانتیمتر است ریشه آن دراز و باریک برنگ سفید ، ساقه آن راست و برگهایش به شکل نوار باریک و نخی شکل و برنگ سبز می باشد .

 

گلهای زیره سفید یا صورتی بصورت چتری در انتهای ساقه  ظاهر می شود . این گیاه بطور وحشی در مناطق مدیترانه می روید . زیره برنگهای زرد تیره ، سبز و خاکستری وجود دارد . در گویش محلی طبس به آن کرابیه می گویند.



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:37 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Cucumber

نام علمی     ‍Cucumis sativus

کلیات گیاه شناسی

 

خیار گیاه بومی هندوستان است و از آنجا به نقاط دیگر جهان راه یافته است . حدود بیست قرن  قبل از میلاد مسیح مصریان قدیم از آن استفاده می کرده اند .

 

ایالت فلوریدا مهمترین تولید کننده خیار در آمریکا است و حدود یک سو م خیار کل آمریکا را تولید می کند .

 

خیار گیاهی است علفی و یکساله دارای ساقه خزنده وپ وشیده از خارهای نازک و خشن است . برگهای آن بزرگ و دارای زاویه و دندانه دار است . گلهای آن زرد رنگ که به دو صورت نر و ماده روی یک پایه قرار دارند میوه آن سبز رنگ و بسته به نوع و نژادهای مختلف ممکن است کوچک و یا دراز باشد .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:36 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Corn

نام علمی     ‍Zea mays

کلیات گیاه شناسی

 

ذرت که بفارسی بلال نیز نامیده می شود گیاهی است یکساله و یک پایه دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن تا چهارمتر می رسد.

 

ذرت گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است .

 

برگهای ذرت متناوب و دراز می باشد . گلهای نر ذرت بصورت خوشه ای بوده که مرکب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گلهای ماده آن از 2تا 4 گل تشکیل شده در کنار برگ های ذرت قرار دارد .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:35 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Coriander

نام علمی     ‍Coriangrum sativum

کلیات گیاه شناسی

 

گشنیز گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق مدیترانه است . در بیشتر نقاط ایران نیز می روید . از زمانهای قدیم وجود داشته و حتی مورد مصرف مصری ها بوده است .

 

بقراط این گیاه را می شناخته و برای درمان بیماریهای مختلف از آن استفاده می کرده است . در قرون وسطی ضعف جنسی را با گشنیز درمان می کردند .

 

گشنیز گیاهی است علفی و یکساله ، برنگ سبز که ارتفاع آن تا 80 سانتیمتر نیز می رسد . برگهای آن به دو شکل ظاهر می شود آنهائی که در قاعده ساقه وجود دارد بشکل دندانه دار و دیگری در طول ساقه که باریک و نخی شکل می باشند .



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:34 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Coffee

نام علمی     ‍Coffea arabica

کلیات گیاه شناسی

 

قهوه درختی است که ارتفاع آن تا هشت متر میرسد دارای ساقه ای استوانه ای شکل و برگهای نوک تیز ، متقابل ، بیضوی و همیشه سبز می باشد . گلهای قهوه برنگ سفید و بطور رگوهی در کنار برگها ظاهر می شود . میوه آن که به نام قهوه معروف است بشکل تخم مرغی و برنگ سبز بوده که تدریجا زرد و سپس قرمز می شود . بهترین نوع قهوه ، قهوه عربی است که بحالت خودرو در حبشه ،‌سودان و مناطق استوائی آفریقا وجود دارد ولی اکنون کشت آندر برزیل ، ونزوئلا ، جزائر آنتیل و دیگر مناطق آمریکای جنوبی مرسوم است .

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, :: 5:33 بعد از ظهر ::  نويسنده : عاشق       

Coconut

نام علمی     ‍Cocos nucifera

کلیات گیاه شناسی

 

نارگیل در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آُسیا کشت می شده است . در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوائی وجود دارد .

 

مردم اقیانس آرام نارگیل را بعنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده می برند . ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد برای خودش و برای بچه هایش ،‌لباس ،‌ظرف ،‌نوشابه ،‌غذا و خانه درست می کند .



ادامه مطلب ...